القائمة الرئيسية

الصفحات

كل ما تريد ان تعرفة عن بروسيسور كور اى فايف الجيل الثالث intel core I5 3470💻👍

 بروسيسور كور اى فايف الجيل الثالث  intel core I5 3470💻👍











اهلا بيكم انهارضا جاى اوريكم قدرات بروسيسور كور اى فايف 3470 لسة مشترى تعالو نشوف كل حاجة عن البروسيسور ده





موصفات بروسيسور انتل كور اى فايف 3470


البروسيسور ده جيل ثالث

البروسيسور كواد كور 2 فاصل 9 جيجا هيرتز

الكاش بتعو 6 ميجا

LGA 1155


سعر البروسيسور تقريبا 104 دولار بس الشركات تقريبا وقفت انتاجة لان فى اجيال كتير دلوقتى فى جيل 9 بس انا شوفتو فى امزون و احنا طبعا فى مصر فى كتير اوى منو مستعمل فى سوق الكمبيوتر و حالتو كويسة تقريبا بيبقى السعر من 900 جنية لحد 1200 جنية حسب كل تاجر

طبعا بيدعم معظم البورد الجيل الثالث و مش كولها

انا مشغلو على بوردة جيجا بايت اتش 61 و طبعا انا حساس بفرق رهيب فى الالعاب زى بابجى و كول اوف ديوتى و ليج اوف ليجند  و برنامج الاديت زى الادوبى برامير و و الادوب فوتوشوب بى اس 6

لو انتا متعرفش هل البوردة بتعتك بتدعمو ولا لاء فا انتى بتروح على جوجل و اكتب اسم البوردة بتعتك هيجبلك هيا جيل كام وهل البروسيسور ده ينفع يركب عليها ولا لاء






الالعاب الممكن يشغلها

لو انتا عندك فيجا كويسة و رمات 8 جيجا او اعلى فا انتا تاكد انو هيشغل معك فورتنيت و هيشغل ابيكس ليجيندز و هيشغل العاب كتير فا متخفش بس طبعا لو فى امكانيات تشترى اعلى فا هات الاعلى

تعالو احكيلكو عن موقف حصل معايا و انا بشترى البروسيسور انا رحت للرجل و معايا البوردة فا شال البروسيسور بتعى و حط البروسيسور الكور اى فايف و بيجرب مش ردي يشتغل نضف و كده باردو مش ردى يشتغل قلتلو شكلو مش هينفع بس انا شوفت على موقع جيجا بايت ان ال اتش واحد وستين ينفع يركبلها البروسيسور ده قلى اه ال اتش واحد وستين يركبلها جيل ثانى و ثالث فا قاعد يجرب مفيش فايدة فى الاخر طلع ان البوردة بتعتى قرية البروسيسور بتعى بس يعنى زى ما بيقولو متعودة علية فا لزم ترستر المكان ده فا لقيتو طلع حتيت بلستيكة حطها فى حديتين كده جنب مكان البروسيسور و البروسيسور ركب و شال البطارية قوم البوردة بور و بعد كده فصلها و ركب الحجر و شال البلاستيكة البروسيسور اشتغل فا انا فرحت جدا بعدها و دفعت الفلوس و مشيت روحت ركبت البوردة لاول مرة اركبها لوحدى و رجعت كل حاجة زى ما كنت ووصلت الجهز بتعى و اول حاجة جربتها برنامج الادوبى برامير لانو كان بيعلق معايا و مش بعرف اعمل اديت و بعد كده بابجى عشان اشوف الفرق بين الكور فايف و البانتيم الجى 620 طبعا فارق رهيب كانت بابجى على البانتيم 25 فى بى اس يعنى 25 صور فى الثانية ووقت الضرب بيبقى 20 و 15 و ارقم وحشة كونت بزهق و بقفل دلوقتى 58 صورة فى الثانية و لما بيسقط 48 صور فى الثانية و فعلا فى فرق رهيب كلو كان بيقولى مش هتحس بفرق بس انا حسيت فعلا بفرق رهيب طبعا واضح من 25 ل 58 فى فرق

شكرا على مشاهدة الفديو و لو انتا استفدت ياريت تشتارك فى القناة و احب


 اختم الفديو بكلمة لا اله الا الله



تعليقات